Kako se marketing igra s našim emocijama?

Što je marketing i čemu on služi?

Marketing je nauka i gomila aktivnosti usko povezanih s prodajom, zanimljivo i dinamično područje prodaje bez kojeg je danas nezamislivo “preživljavanje” na tržištu.

Zadatak marketinga je da istraži i sazna što to točno tržište želi i treba te da svoje radnje prilagodi tome.

Marketing pokušava doprijeti do potrošača i osigurati firmama prodaju i opstanak a na koji način to rade, pokušat ćemo u kratkim crtama pojasniti u nastavku.

Postoji mnogo kanala i aktivnosti kojima se marketing bavi no svima su zadatak i cilj isti: IZAZVATI REAKCIJU!

sex

…a kako točno izazivaju reakciju ( barem oni koji kvalitetno obavljaju svoj posao ) – emocijama, naravno.

Postoje različite emocije – od ljubavi, sreće, zadovoljstva, prestiža,smijeha pa sve do mržnje, bijesa, tuge, gađenja…

Što god vi smatrali točnim ili ispravnim na kraju se uvijek ispostavi da smo prilikom odluke o kupovini vođeni emocijama. Možda je razum jednim dijelom signalizirao potrebu za određenim proizvodom ali emocije će na kraju odrediti hoćete li kupiti “Fiata ili BMW-a”.

IMG_0217

Malo karikiram, naravno da će i vaš budžet sudjelovati u odabiru no sigurna sam ukoliko ne postoji prepreka vašim željama da ćete se vođeni osjećajem odlučiti za proizvod u kojem se osjećate fantastično – jer racionalno razmišljanje bi bilo: automobil je potreba i automobil je automobil i dovoljno je da je pouzdan i kvalitetan te da služi svojoj svrsi, da me preveze od točke A do točke B i nazad ? Koliko Vas će se složiti sa mnom ? Rijetki, rijetki, rijetki jer BMW je ipak BMW :).

Pa razmislite malo, više ni kruh ne možete kupiti samo tako, uz toliko izbora nešto mora presuditi zašto ćete se odlučiti baš za, prvenstveno, određenu pekaru pa tek onda određeni proizvod u toj pekari. ( Mene osobno privlači Mlinar -i na FB-u ima jako simpatične reklame. )

U zadnje vrijeme čak možemo često čuti da je marketing “tvornica emocija” ali osim izazivanja emocija ima tu još puuuno posla prije samih emocija.

Spomenut ćemo samo vrlo popularnih i većini dobro znanih 4P:

  • PRODUCT ( proizvod – osmišljen/izmišljen na osnovi istraživanja ).
  • PRICE ( prihvatljiva i prolazna cijena, opet uzevši u obzir istraživanje tržišta na kojem se nalazimo ).
  • PLACEMENT ( distribucija, gdje, kako i na koji način određeni proizvod možemo kupiti i preuzeti ).
  • PROMOTION ( razna oglašavanja i ostale aktivnosti ).

I sve je to naravno potrebno pametno i mudro planirati uzevši u obzir i razmotrivši čak i najmanje pojedinosti iz dijela priče “istraživanje tržišta” – zahtjevan posao… a emocije nas čekaju tek tamo negdje kad obavimo sve to – u BUDUĆNOSTI ;).

Kada netko kaže: Sa mnom se ne može manipulirati, na mene ne mogu utjecati reklame – taj jadničak nije niti svjestan koliko je zapravo izmanipuliran i što nam reklame čine u podsvijesti koje poslije upravljaju našim odlukama i izborima, htjeli si mi to priznati ili ne.

Ni sama nisam vjerovala u nevjerovatnu “moć reklame” dok nisam počela raditi u salonu namještaja koji prvenstveno prodaje madrace i nadmadrace. Određeni konkurentni brand ima toliko agresivan marketing, toliko jak da radi reklamu sebi i svima koji prodaju slične proizvode.

Na početku me to poistovjećivanje strašno ljutilo i nerviralo a poslije sam shvatila da to mogu iskoristiti i gledati na to kao na reklamu za svih nas.

Utjecaj reklame je išao toliko daleko da su moja iskustva mnogobrojna ali navesti ću samo nekoliko:

  • ljudi ne bi niti čitali natpis/ime salona već bi izgovarali ime razvikanog branda i vjerovali da je “to to” te brkali pojmove branda sa sirovinom/materijalom od kojeg se radi proizvod.
  • djeca 4-5-6 g. bi se zalijetala u salon, grlila jastuk i izgovarala ime branda – alo ljudi- mala djeca!
  • stariji gospodin slabog zdravlja i pokretnosti – došao je po svoj nadmadrac, uvjeren da će mu proizvod omogućiti ozdravljenje i riješiti njegove probleme – ne pretjerujem – taj slučaj me šokirao – on je zaista bio uvjeren da će biti kao na reklami – on će se ujutro probuditi i sve će biti ok.

Za sada još uvijek nisam dr.Babić Barbara 😉 ali toliko mi je jasno, da nadmadrac možda  ublažava bol kod spavanja i poboljšava kvalitetu i udobnost spavanja ali problemi s kukovima i kralježnicom neće samo tako “magično” preko noći nestati.

Ali kada nam netko sugerira/preporuča proizvod, posebice ako se poistovjećujemo s tom osobom i ako nam je draga i simpatična, velike su šanse da ćemo vjerovati toj osobi i da će proizvod jako dobro proći kod nas.

Reklame su na jedan način prava umjetnost i vrlo su zanimljive za proučavanje pa ću s Vama podijeliti nekoliko meni osobno, jako dobro odrađenih brandova.

1.Da su muškarci vrlo osjetljiva i emocionalna bića vješto nam je dočaralo Ožujsko pivo:

Emocije 1  Emocije 2  Emocije 3

2.Da volimo sigurnost i pouzdanost – zrelost, vješto nam je dočarao Schweppes:

Signs  Trofeji

3.Da volimo automobile koji oslikavaju našu osobnost vješto nam prezentiraju reklamne kampanje auto kuća:

Top 10 Funniest Car Commercial Compilation    The BMW M4 GTS vs Your Mother-In-Law

 

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: