Samopouzdanje – očekivano ja – JA – idealno ja?!

Samopouzdanje, jedna od najmoćnijih karakteristika i osobina koje možemo posjedovati!

Zašto?

Zato što uvelike olakšava i pojednostavljuje život na svim njegovim područjima.

media-share-0-02-05-2dff6945f870e2927ac45f9e12e2e8b2751fd3b2a07bf848c38a27a831093d98-fad8effd-b7a4-427c-be57-1f268349c6f8

Naravno da ne možemo “prštati” od samopouzdanja na apsolutno svim poljima ali možemo se potruditi poboljšati ga na područjima gdje nam nedostaje.

Postoji samopouzdanje kojem težimo, kojeg bismo željeli imati, postoji i samopouzdanje koje posjedujemo u ovom trenutku a postoji i samopouzdanje koje okolina očekuje od nas.

Možemo reći da igramo razne uloge u danu igrajući se samopouzdanjem i da nam manje-više dobro ide ta igra no duboko u sebi osjećamo kada smo zaista došli do oslobađajućeg nivoa samopouzdanja koje se odmah reflektira  na naše ponašanje.

media-share-0-02-05-c485c025c966596e5c486fd6b6c80a79e15faa6e99739adc6099da0fda503039-99f8f5bb-206e-46fc-9e04-47e8badf0405

Kada razmišljate o samopouzdanoj osobi? Kojim riječima biste je opisali?

Samopouzdanje se vidi i osjeti u svakom našem koraku, glasu, stavu, držanju, odijevanju i najbolje od svega, vrlo je privlačno.

Možemo reći jedna od najprivlačnijih osobina kod oba spola.

Isplati se razmisliti i proučiti gradivo zar ne? 🙂

Kako izgleda i kako se ponaša samopouzdana osoba:

  • vedra i pozitivna, uglavnom nasmijana, racionalno staložena , ako nemaš dvojbi/sumnji u svoje vještine nemaš razloga za paniku, napade i obrane u odnosima s ljudima ( a ako imaš dvojbi, definirao/la si ih i naučio/la se nositi s njima)  jer kad nema panike nema niti nervoze koja za sobom povlači čitav niz “fail-ova”…
  • potpuno je svjesna svojih prednosti i nedostataka
  • Uspravnog je držanja, “čvrstog” hoda, ugodnog glasa s ujednačenim tonom i ritmom.
  • posjeduje nevidljivu auru nenametnutog autoriteta koji zrači i privlači, možemo reći i da rezultira poštovanjem kod sugovornika.
  • ostvaruje i održava kvalitetne odnose

Dok je pak s druge strane osoba s niskim samopouzdanjem:

  • često anksiozna, a s time i u nemogućnosti da napreduje te da racionalizira svoju situaciju
  • odnosi su joj sve lošije kvalitete
  • ima probleme u ljubavnim odnosima
  • često dolazi do psihosomatskih bolesti i raznih ovisnosti

Odlična vijest je da samopouzdanje nije  genetska osobina i nisu potrebne nikakve revolucionarne tehnike da bismo ga unaprijedili ali nažalost mi se češće pobrinemo da ga “izubijamo” svojim “tehnikama”, (često nesvjesnim) unutarnjim  destruktivnim monolozima.

Samopouzdanje je osjećaj da nešto možemo ili ne možemo uraditi ili vladanje nekom vještinom ili jednostavno rečeno ni više ni manje nego naše uvjerenje ili uvjerenja o nečemu.

media-share-0-02-05-ac23a0a809d41d121f3c76fd43377cffbee058e9932625ca9499d387cefbb821-f6a55b78-8fba-4b65-b655-6e4636d7acab

Kako onda ojačati svoje samopouzdanje i kako znati trebamo li ga uopće poboljšati?

Ukoliko postoje kočnice u Vašem životu za stizanje do željenih ciljeva, odnosa, poslova ili čega god utoliko postoji i potreba da se na tom području poradi.

Kako ga “ojačati”? ODLUKOM !!!

Kao i većina vještina, sve je vrlo jednostavno u teoriji dok je to u praksi pravi izazov. Što ne znači da je i nemoguće! Sve vještine se mogu naučiti i usvojiti uz malo truda, volje i želje i čim TAJ dio usvojite i “zapečatirate” u svoj mentalni sklop već ste na dobrom putu da napredujete.

Što činiti?

  • gledajte isključivo naprijed, nema više natrag, što je bilo – bilo je…
  • objasnite sami sebi da sve dolazi od vaših osobnih unutarnjih uvjerenja, sami ste ta uvjerenja prihvatili, sami ih možete i odbaciti.
  • kloniti se uspoređivanja u razgovorima, kako drugih ljudi tako još više uspoređivanja samog sebe s nekim.
  • naučite reći NE stvarima/osobama koje Vas ne vesele, čine nezadovoljnima.
  • prihvatite “bolnu” istinu da će do značajnijih pomaka doći samo ukoliko dođe i do psihičkih ali i fizičkih promjena – što zahtjeva rad kako u sportskoj tako i u mentalnoj teretani.

Zašto vjerujem u sve navedeno? Zato što znam onaj osjećaj postignuća koji mijenja sve, od izraza našeg lica do pretvorbe “depresivca” u pozitivca.

Bitna su ta mala “postignuća” koja nas jačaju jer sve su to male pobjede koje vode do velikih pobjeda i od nas rade samopouzdanu osobu.

media-share-0-02-05-e2e165faf6e1ba28a23b278451422c66b54d88be97c590a4e2058e34d5b7551d-c9221493-d80a-4805-bb6e-b5062c30b66c

Znate li tko Vam je najveća konkurencija u životu?

Gledate je svaki dan u ogledalu! Samo pitanje je što joj kažete svako jutro kad je “pljusnete” s vodom?!

Popularni “MIND SET” i “SELF TALK” su jako bitni kada je samopouzdanje u pitanju jer o njima ovisi Vaše ponašanje i djelovanje.

Često smo sami sebi najveći kritičari a ako uz to još imamo i kritičare sa strane naše samopouzdanje može biti jako narušeno i poljuljano. Zato je vrlo važno poraditi na odnosu sa sobom što podrazumijeva način na koji se obraćaš sam sebi i kako reagiraš na izvanjske događaje.

Prvi put kada sam čula izraz “Mind Set” meni se iznad glave doslovce upalila žaruljica koja svijetli i dan danas. Shvatila sam da je sve što unesemo u svoju memoriju kao program na računalu ili mobitelu te da sve postavke unosiš sam te da je naš mozak najsavršenije računalo.

Pa zašto ga onda ne bismo programirali da radi u našu korist?

Koja slika Vam stoji na pozadini računala ili mobitela? Koji “ringtone” ste izabrali? Koji font slova koristite kada pišete? Koje aplikacije koristite?

Koje slike/emocije imate u glavi kada čujete za određene aktivnosti (vježbanje, plesanje, prodavanje ili sl.), događaje ( svadbe, seminare, romantične večere, intimne odnose…), ljude (svekrvu, punicu, bivšeg,šogoricu,šefa…)?

Daaaaa… sve te postavke ste si sami “naštelali” !

Iz nekog razloga u Vama se od pomisli na pojedine ljude, događaje ili situacije budi određeni osjećaj od kojeg zavisi Vaše ponašanje a s tim i Vaše samopouzdanje jer ukoliko niste u “dogovoru” s onim što mislite i osjećate i načinom na koji djelujete nećete djelovati samopouzdano.

A da bi došli do pozitivnog rezultata zaista nije potrebno da posjećujete psihoterapeuta, možete si umjesto toga sami postaviti dijagnozu te kao pravi pacijent prihvatiti s kojom vrstom “bolesti” se nosite i držati se propisanog lijeka.

 

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: